Mehmet UZEL / KAYSERİ (İGFA) – Kayseri Ticaret Odası, genişletilmiş meslek komitesi toplantılarını Milletvekillerinin iştirakleriyle sürüyor. KTO 39. Yük ve Yolcu Nakliyatı Meslek Komitesi istişare toplantısı; AK Parti Kayseri Milletvekili Şaban Çopuroğlu, KTO Lideri Ömer Gülsoy, AK Parti Vilayet Teşkilatı yetkilileri, komite üyeleri ve lojistik firmaları yetkililerinin iştirakiyle gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan Lider Gülsoy, “Şehrimizin ihracatı açısından Lojistik bölümümüz bizim için çok değerli. Ulaşım olmadan ticaret, ihracat, yardımda olmayacağını biliyoruz. Bu sebeple dal temsilcilerimizi ve komite üyelerimizi AK Parti Kayseri Milletvekilimiz Şaban Çopuroğlu ile buluşturduk. Bölümlerinde yaşadıkları meşakkatleri ve taleplerini lisana getirme fırsatı buldular. Sn. Vekillerimize toplantıya iştiraklerinden ötürü teşekkür ediyorum.” dedi.
Toplantıda komite üyeleri ve kesim temsilcileri yaşadıkları meseleleri ve taleplerini ise şu biçimde sıraladı:
-Kayseri’de yük nakliyeciliği dalı için Lojistik Merkez ve Otoban olmamasından kaynaklı meseleler,
– Ticari maksatlı yük ve yolcu nakliyatı yapan, mesleksel yeterlilik evrakı sahibi şoförler için, SRC yaş sonunun 65’ten 69’a çıkarılarak 1 yıl uzatılması konusunun kalıcı hale getirilmesi,
– Yük ve yolcu nakliyatında, taban ehliyet alma yaşından kaynaklı ehil ve yeteri kadar eleman bulmakta zorlanıldığı belirtilerek taban ehliyet alabilme yaşının 24’ten 20 ya da 22 yaşa indirilmesi talebi,
-Diğer kesimlerde olduğu üzere yük ve yolcu nakliyeciliği dalında de çalışanların SGK girişlerinin anlık yapılabilmesinin sağlanması talebi,
– Ağır vasıta şoförlerinin ceza puanlarına (alkollü araç kullananlar ile ölümlü kazaya karışanlar hariç) bir seferlik af getirilmesi halinde sürücü sorununun bir nebze olsun azalacağı belirtilerek bu bahiste bir çalışma yapılması talebi,
– Dal olarak, KDV kayıplarının önüne geçilebilmesi ismine tevkifatlı KDV’ye geçilmesi gerekliliği, buna bağlı olarak enflasyon muhasebesine de geçilmesi için çalışma başlatılması talebi,
– Şehirlerarası seyahat yapan mülteciler konusunda problemler yaşanmasından ötürü online bilet satışlarının denetlenmesi,
– Lojistik firmaları, milletlerarası nakliyat yaparken 1975 Tarihli TIR Mukavelesine tabi olduğu belirterek, lojistik firmasının taşıdığı malın tır sürücüsü tarafından kap/kilo/ambalaj cinsinden uygun olmasına karşın gönderici ya da alıcının kusurundan kaynaklı sorunlardan ötürü taşıyıcının sorumlu tutulmaması gerektiği ve bu bahiste gümrük kapılarında problemler yaşandığı lisana getirilerek husus hakkında tahlili için teşebbüslerde bulunulması talebi,
– Bakanlık tarafından Acil Durum Afet Hareket Planı için lojistik dalının ayrıntılı olarak bilgilendirilmemesi sorunu, Yaşanabilecek afetler için acil durum aksiyon planı konusunda kesimin bilgilendirilmesi için çalışma yapılması talebi,
– Kıdem tazminatlarının geriye dönük hesaplanma müddetinin beş yıldan üç ay yahut bir yıla indirilmesi talebi,
– Bölüm için Kayseri İhtisas Gümrüğü kurulması talebi,
– Dalında çok fazla sürücü açığı bulunması sebebiyle işbaşı eğitim programları ile devlet takviyeli sürücü yetiştirilmesi, mesleksel eğitimin yük ve yolcu nakliyatı için sürücü yetiştirilmesini de kapsayacak biçimde genişletilmesi talebi,
– Gürbulak hudut kapısında devam eden TIR Parkı inşaatının trafiği ve maliyetleri olumsuz etkilemesi sebebiyle inşaatın hızlandırılması konusunda teşebbüslerde bulunulması talebi,
– Azerbaycan gümrüklerindeki 3.ülke yükleme dozvolası ve sigorta problemleri, Türkmenistan gümrüklerinde yaşanan vize ile sigorta mevzularında yaşanan problemlerin giderilmesi için teşebbüslerde bulunulması talebi,
– Öğrenci/Personel nakliyeciliği yapan firmalar, tahsisli plaka (P Plaka) ile ilgili yaşanan meselelerin çözülmesi talebi,
– Şehirlerarası Otobüs Terminalinde zabıta noktası bulunmamasından ötürü yaşanan ıstıraplardan ötürü otogara zabıta noktası kurulması talebi,
– Yabancı plakalı ihracat yapan (ihracat beyannamesi olan) milletlerarası nakliye firmalarının araçları, Türkiye’deyken aldığı akaryakıtta faydalandığı ayrıcalıklara kısıtlama getirilmesini yahut kaldırılmasını talebi,
– Yük ve Yolcu Nakliyeciliği dalının sürücü düşüncesinin giderilebilmesini ismine ehliyetler için alınan harçların düşülmesi konusunda çalışma yapılmasını talebi,
-19. Binek araçlara EDS sürat limitlerinde uygulanan ’luk insiyatifin ticari araçlara da uygulanması için çalışma başlatılmasını talep etmişlerdir.
Toplantıda dal temsilcilerini de tek tek dinleyen AK Parti Kayseri Milletvekili Şaban Çopuroğlu, cep telefonu ile Çalışma ve Toplumsal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nu arayarak istişare toplantısında Nakliyat bölümünün sorun ve taleplerini ileterek tahlil etabında dayanak istedi. Tahlil teklifleriyle birlikte evrak sunacağını iletti.