Geçen yılki rekorun akabinde 2023’e güçlü bir yükselişle başlayan turizm bölümü, döneme güçlü bir taleple başlıyor. Yılın birinci dört ayında yüzde 27.5’lik bir artışın yaşandığı dalda, seçimin akabinde yüzler yeterlice gülmeye başladı. 14 Mayıs’ta sandıktan çıkan sonuçlar, cumhurbaşkanlığı ikinci çeşidinin sonucuna ait güçlü işaretler verse de, tatil rezervasyonlarında beklemeyi tercih eden değerli bir kitle vardı.
28 Mayıs’taki ikinci cinste Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yine seçilmesinin akabinde rezervasyonlar peş peşe gelmeye başladı. Turizm acentaları ve otellerin telefonları bu hafta boyunca hiç susmadı. Dönemin yaklaşması nedeniyle yurt dışından gelen ağır talebin yanı sıra, yurt içinde de fiyat artışlarından korunmak isteyenlerin oluşturduğu bir yoğunluk var bu ortalar.
Seçim sonrası haftada turizm dalındaki hareketliliği ve yeni döneme ait öngörülerini Yeni Şafak’a anlatan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Lideri Firuz Bağlıkaya, seçimlerin demokratik bir olgunluk ve huzur ortamında gerçekleşmiş olmasının ülkemizin imajına olumlu yansıdığını söyledi. Seçimlerin yurt dışından Türkiye’ye yönelik turizm hareketlerine de katkı sağladığını söyledi. Bağlıkaya, “Haziran’dan itibaren tekrar toparlanma sürecine gireceğimizi düşünüyoruz. Döviz kurundaki dengelenme süreci ile birlikte Türkiye’ye yönelik talebin beklentilerimiz doğrultusunda müspet olarak şekilleneceğini öngörüyoruz” dedi.
Türkiye iç pazarında ise vatandaşların tatile çıkmak için seçimlerin her iki cinsinin da sonuçlanmasını beklediğine dikkat çeken Firuz Bağlıkaya, şu bilgileri verdi: “Şu an iç pazarda hareketlilik yavaş yavaş başladı. Fakat klasik olarak iç pazar hareketliliğinin okulların kapanması ile birlikte sürat kazanmasını bekliyoruz. Seçim öncesinde rezervasyon yaptırmamış olan vatandaşlarımızın, mümkün fiyat artışlarından korunmak emeliyle seçimin akabinde pazartesi günü itibariyle tatillerini satın almaya başladıklarını gözlemledik. Seçim sürecinde yavaşlayan rezervasyon akışları ile kıyaslandığında yüzde 50’leri bulan bir talep artışı kelam konusu.”
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB ) Lideri Müberra Eresin, yılın birinci 4 ayında yüzde 27,5 artış kaydeden bölümün daha da canlanmasını beklediklerini söyledi. Bilhassa Ortadoğu’da okul tatilinin ve Avrupa’nın yine seyahate başlamasının tesirli olacağını belirten Eresin, 9-10 Haziran tarihlerinde UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı münasebetiyle İstanbul’da doluluk artışı olacağını vurguladı. Talepleri almaya devam ettiklerini aktaran Eresin, şöyle devam etti: “Maçı izlemek için yurt dışından yaklaşık 50 bin kişi bekliyoruz. Artık yine son dakika rezervasyonlarının hızlanıp İstanbul’daki dolulukları ve ortalama oda fiyatlarını üst çekeceğini izliyoruz. UEFA tarihlerinde İstanbul’un dolu olması sürpriz değil. Asıl değerli olan dönemin devamı için inanılmaz olumlu reklam sağlamış olacak ve yılın geri kalanına da olumlu tesir yapacak.”