Tevfik Göksu, Erdoğan’ı dinleyecek mi… İBB’nin reklam bütçesi: Kalem kalem açıkladılar

Cumhurbaşkanının konuşması kamuoyunda beğeni topladı. Fakat, seçim devrinde yapılan ısrarlı karalama kampanyaları İstanbul, için hala devam ediyor.

İstanbul örneğinde bu karalama kampanyaları ısrarla devam ettiriliyor. AKP İBB Küme Başkanvekili ve Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu, İBB ile ilgili sayılar konusunda uzun vakittir kamuoyuna kurumdan çok farklı sayılar veriyor. İBB’ye nazaran bu bir ‘manipülasyon ve palavra kampanyası’ manipüle ediyor. Bu sayıların başında Göksu’nun ‘reklam bütçesi’ dediği sayılar var.

Birkaç ay evvel Göksu, İBB’nin reklam bütçesinin 849 milyon lira olduğunu katıldığı pek çok yayında lisana getirdi. Seçimler yaklaşınca 849 milyon liradan, sayısı 908 milyon liraya çıkardı. Göksu’ya nazaran, İBB zelzele bütçesinden bile çok reklam bütçesi kullanıyordu.

Odatv, bu tezleri İBB’ye sordu. Kurumdan verilen bilgiye nazaran, Göksu’nun tezleri temelsiz. Bu hususta hem kendisine hem de bununla ilgili soru soran gazetecilere gerekli açıklamalar yapıldığı halde, bu manipülasyon devam ediyor.

Peki işin asli ne? İBB’nin hiç mi reklam bütçesi yok? Televizyonlara gazetelere verilen ilanların kaynağı ne? Odatv sordu İBB yanıtladı.

İBB’nin 849 ya da 908 milyon lira üzere devasa bir reklam bütçesi olduğundan bahsediliyor. Bu sayılar yanlışsız mudur?

İBB kaynakları: Kurumumuz bütçesinde “Reklam bütçesi” isminde bir kalem bulunmamaktadır. İBB’nin İstanbul genelinde gerçekleştirdiği tüm hizmetlerine ait tertipler ile bunların tanıtım-duyuru çalışmaları ve baskı malzemelerin temini işine ait bir bütçe bulunmaktadır. Fakat bu nitelikteki harcamalar hiçbir vakit tez edilen meblağlarda gerçekleşmemiştir.

Kurumumuzun her türlü yazılı ve görsel medya planlaması, hizmet tanıtımı, şehit ve gazi yakınları, muhtarlıklar İstanbul Kent Kurulu üzere toplumsal bölümlere yönelik tertipler ya da sanatsal tertipler, çocuk şenliği, gençlik günleri üzere etkinlikler için yapılan harcamalar dahil edilse bile sav edilen sayıya ulaşılmamaktadır.

Bahsettiğiniz sayı nedir, İBB AK Parti idaresinde iken emsal harcamalar için ne kadar bütçe harcanmıştır?

İBB kaynakları: Bu kapsamdaki harcamaların gerçekleşen meblağları aşağıda yıllar itibariyle verilmiştir.

Tanıtım ve Tertip Olarak Alınan Harcamalar (Milyon TL)

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

376

176

201

477

668

625

209

254

Tabloda dikkatinizi bir noktaya çekmek isteriz. 2017’de dolar ortalama 4 Türk lirasıydı. 2018’de ise 5.5 lira. Döviz sayılarının bu düzeyde olduğu dönemlerde AK Parti idaresi tarafından onların sözü ile ‘reklama harcanan tutarın’ 1 milyar dolardan fazla olduğu görülmektedir.

Seçimlerin Mart ayında yapıldığı düşünülürse, 2019 bütçesi de tekrar eski idare tarafından planlanmıştır. Yeni devirde Sayın Göksu’nun adına ‘reklam bütçesi’ dediği şey, önemli manada azalmıştır. O periyot ayrılan kaynağı ayırmış olsak bugün, değil 908 milyon lira 1 milyar dolar ayırmamız gerekirdi.

Görüldüğü üzere “reklam ve tertip harcaması” olarak argüman edilen 849 Milyon TL yahut 908 milyon TL meblağları gerçeği yansıtmamaktadır.

“Tanıtım ve organizasyon” olarak isimlendirilebilecek tüm kalemler dikkate alındığında, kelam konusu harcamaların toplam sarfiyatlar içindeki hissesi yıllar itibariyle şu biçimdedir:

Tanıtım ve Tertip Olarak Alınan Harcamaların Toplam Masraflara Oranı

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

0,59%

0,62%

0,93%

2,23%

3,02%

3,20%

1.39%

2.28%

Odatv.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir