Turist harcamaları haritasında dikkat çeken veriler

Ödeme teknolojileri şirketi Mastercard, yaptığı çalışmayla haziran ve temmuz aylarını kapsayacak formda kart üzerinden yapılan turist harcamaları hesapladı. Tahlilde, 10 Haziran’da İstanbul mesken sahipliğinde oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının gerçekleştiği hafta sonu iki aylık periyotta en fazla harcamanın yapıldığı aralık olarak öne çıktı.

Verilere nazaran; İstanbul’da finalin oynandığı günü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda bir evvelki yılın birebir hafta sonuna kıyasla yüzde 46, bir evvelki haftaya kıyasla yüzde 33 daha fazla turist harcaması gerçekleşti. Harcamaların sektörel dağılımı incelendiğinde bir evvelki yıla oranla en yüksek artış kafe ve restoran harcamalarında görüldü. Final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul’da ortalama 3 gece konakladıkları ve toplamda ortalama 323 pahasında harcama yaptıkları tespit edildi.

İNGİLİZLER MUĞLA’YI, İTALYANLAR İZMİR’İ TERCİH ETTİ

Çalışma ile büyük final için İstanbul’a seyahat eden İngiliz turistlerin İtalyan turistlere kıyasla ortalama harcama, geceleme sayısı ve Türkiye’nin öbür kentlerini ziyaret etme oranı üzere alanlarda daha önde olduğu ortaya koyuldu. İstanbul’da en çok harcama yapan turistler İngiltere ve İtalya’dan olurken, final iştirakçisi ülkeler hariç en yüksek harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde gözlemlendi. Final için İstanbul’a gelen turistlerin tıpkı periyotta öteki kentleri de ziyaret ettiği görülürken, yurt içi seyahatlerinde İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise İzmir’i tercih etti.

UZUN TATİLLER İÇİN BİRİNCİ TERCİH GÜNEY LOKASYONLARI

Geçtiğimiz yılda Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin yaptığı kartlı harcamalarının yüzde 37’si yaz devrinde gerçekleşti. Bu yılın haziran ve temmuz aylarında ise en çok harcama yapılan periyot, bayram tatilinin olduğu 3-9 Temmuz haftası olarak öne çıktı. Yaz devrinde en çok harcamayı yeniden Almanya ve İngiltere’den gelen turistler yaparken geçtiğimiz yılın yaz devrine nazaran en çok harcama artışı gösteren ülke Suudi Arabistan oldu.

Türkiye’de yaz periyodu turist harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde ise konaklama, restoran ve akaryakıt dallarının toplam harcamalardan aldıkları hissesi artırdıkları görüldü. Birebir periyotta sıhhat ve kuyumculuk sektörlerinin aldığı hisse ise azaldı. Yapılan harcamalar kent bazlı dağılıma nazaran incelendiğinde Antalya, Muğla ve İzmir’in yaz devrinde toplam harcamalarda aldıkları hissesi artırdıkları gözlemlendi. Öte yandan kent bazlı olarak ülkemizde en yüksek yıllık büyümenin UEFA Şampiyonlar Ligi finali tesiriyle İstanbul’da görüldüğü de ortaya koyuldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir