Türk moda endüstrisi Fransa’da mevcudunu koruyacak

İZMİR (İGFA) – 2023 yılında Türkiye genelinde yüzde 9,2’lik kayıpla ihracatı 21 milyar 193 milyon dolardan 19 milyar 253 milyon dolara gerileyen Türk moda sanayisi güçlü ihraç pazarından Fransa’daki pozisyonunu korumak için Paris’te 06-08 Şubat 2024 tarihleri ortasında düzenlenecek olan Premiere Vision Manufacturing Fuarı’na gidiyor.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2024 yılında Munich Fabric Start the Source Fuarı ile başlattığı tanıtım atağının ikinci halkasını Fransa’da ekleyecek.

Paris’te 6 -8 Şubat 2024 tarihleri ortasında düzenlenecek olan Premiere Vision Manufacturing Fuarı’nın Türkiye Ulusal İştirak Tertibini 16. kere üstlendiklerini lisana getiren Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Burak Sertbaş, Türk moda sanayisinden 26 firmayla dünyanın en itibarlı moda fuarlarından olan PV Fuarı’nda yerlerini alacaklarını, yıllık 29 milyar dolar konfeksiyon eserleri ithal eden Fransa’da pozisyonlarını güçlendirmeyi amaçladıklarını söyledi.

FRANSA’NIN DÖRDÜNCÜ BÜYÜK TEDARİKÇİSİYİZ

“Fransa’nın hazırgiyim ithalatında güçlü bir tedarikçiyiz” diyen Sertbaş, “Çin, Bangladeş ve İtalya’nın akabinde Fransa’nın en 4.büyük giysi tedarikçisi pozisyonundayız. 2023 yılında Türkiye genelinde 1 milyar 90 milyon dolar ihracat yaptık. Fransa’nın hazırgiyim ithalatı 2023 yılında yüzde 3,5 daralarak 30 milyar dolardan 29 milyar dolara düştü. Fransa pazarı büyümediği için mevcudumuzu korumak için müşterilerimizle güçlü bağlar kurmak zorundayız. PV Fuarına iştirak bu noktada çok değerli. 2023 yılı temmuz ayındaki PV Fuarı’na 23 firmayla katılmıştık, bu sefer 26 firmayla katılıyor olmamız Türk moda sanayisinin Fransa pazarından vazgeçmeyeceğinin göstergesi. 2024 yılında Fransa’ya 1,1 milyar dolarlık ihracat düzeyimizi muhafazayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği İdare Şurası Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Lideri Tala Uğuz, 23-25 Ocak 2024 tarihlerinde Almanya’da gerçekleşen Munich Fabric Start the Source Fuarı’ndaki izlenimlerini paylaştı. Uğuz, Avrupa’da devam eden sakinlik ve Alman iktisadının 2023 yılındaki yüzde 0,3’lük daralmasının tesirlerini Munich Fabric Start the Source Fuarı sırasında gözlemlediklerini, bu fiili durumun hazırgiyim dalında talep düşüklüğünün 2024 yılı birinci yarısında da devam edeceği beklentisiyle uyumlu olduğunu söz etti.

Bu tabloyu bilakis çevirmek için gayret gösterdiklerini anlatan Uğuz, “Bu tabloyu müspete çevirmenin yolu müşteriye ulaşmak için daha fazla fuara katılmak, müşteriye yakın olmak, rakip üreticilerin durumunu tahlil etmekten geçiyor. 6-8 Şubat 2024 tarihlerinde PV Manufacturing Paris fuarına katıldıktan sonra 6-9 Mayıs 2024 tarihlerinde İtalya’dan bir Alım Heyeti’ni İzmir’de ağırlayacağız” diye görüş belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir